Inviger nya året på akuten

Man skulle ju kunna tro att vi har klippkort på diverse akutmottagningar här i Stockholm, med tanke på hur ofta vi ränner här.

Den här gången är det dock min tur att få mig en genomgående undersökning. Mitt ena öga har gjort revolt, och fortsätter det så här är jag väl snart halvt blind.
Det är inte alltid super bra med månadslinser som man sover med, även om jag har tyckt det de senaste 9 åren.

Men det är inte den enda infektionen som har invaderat min stackars lilla kropp. Vilken toppen start på det nya året!
Förkylningar och influensor, välkommen till fru Niva.

Det positiva i det hela är att nu kan det bara bli bättre.
Vi inviger det nya året med allt vad sjuka och bakterier heter, så har vi det gjort sen och kan njuta av resterande månader friska och krya.
Ja, man kan ju hoppas i alla fall.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/c60/23523747/files/2015/01/img_6322.jpg